#gesztációs #diabétesz
#várandósság alatt kialakuló #cukorbetegség

Régen írtam bejegyzést a ,,cukorbetegségemmel”, egykori kiinduló #inzulinrezisztenciámmal kapcsolatban. Természetesen továbbra is ahogy csak tudom, betartom a dolgokat, heti 5 alkalommal 1 -1 órás edzéseket végzek és szerencsére eddig minden leletem jó, vérképem hosszú évek óta teljesen csillag mentes, vércukor értékeim 1-1 front vagy éjszakai gyerek melletti virrasztást leszámítva teljesen rendben vannak (sajnos az időjárás és a nem alvás rendkívül rossz irányba tudja befolyásolni az értékeket, jó, ha ezt tudjátok, pláne, aki érintett.)

Rengeteg kérdést kapok a témában. Kezdjük ott, hogy a poszt alá beteszem majd részletes videós formában, hogyan is alakítottam ki saját magamnak az étrendemet, illetve milyen edzésmódszerben hiszek és mit vallok. Sokan teljesen meg vannak döbbenve, hogy a diabetológián standard módon szinte mindenkinek első körben kiírt 160 grammos szénhidrát diéta, étrend helyett nálam óriási adag ételeket, tésztákat, extra kásákat láttok a fotókon, sokszor reggel banán és egyéb gyümölcsök kíséretében, ami hát a standard #cukorbeteg, #inzulinrezisztens diétában elvileg ,,ördögtől” való:))), s gyakorlatilag igazán egy jó kiadósat sem tudnak enni azok, akik sokszor követik, állandó éhséggel küzdenek, ezt nem én mondom, sok-sok vendégem mondta már, én is átéltem és fórumokon is sokan beszélnek, írnak erről. Én jelenleg 1800-2200 kalória között étkezem, 220-250 gramm szénhidrátot, de van hogy többet is simán betolok, energikus vagyok…..tartom a súlyom, a baba sem nő extrém, veszélyes mértékben… stb…DE mégis hogyan, mit csinálok akkor??????

Nos lássuk akkor, hogy én személy szerint milyen módszerek, személyes technikák révén tartom a megfelelő tartományokban a vércukor értékeimet:
(még egy nagy tál reggeli gyümölcsös kása után is 60-70 perccel 5,8 volt a gépen mért érték….)

1, Veszélyeztetett terhesség ellenére (gesztációs diabétesz) heti 5 alkalommal 1 órát edzek! Igen, veszélyeztetett terhesség és veszélyeztetett terhesség között is óriási különbségek vannak, a cukorbetegséget kimagasló mértékben lehet javítani RENDSZERES, ÉLETVITELSZERŰ SPORT TEVÉKENYSÉGGEL, hiszen ez fokozza leginkább az inzulinreceptorok hatékonyabb működését. Lesz majd erről videóm, de kismamáknak bátran ajánlom a modern, fiatalos orvosválasztást, akik a sportot és a mozgást népszerűsítik az anyukáknak (nyilván, ha minden ok)…a folyamatos fekvés és kettő helyett együnk kőbe vésett, soha igaz sem volt mondatai helyett! Kettőért együnk inkább!

Soha nincs csak tiszta kardió edzésem külön, nem hiszek a monoton kardió edzésben, a videós anyagban részletesen elmondom a poszt alatt, hogy miért a PULZUSKONTROLLOS IZOMFEJLESZTŐ, ELLENÁLLÁSOS, SÚLYZÓS, SAJÁT TESTSÚLYOS és EGYENSÚLYFEJLESZTŐ KOMPLEX gyakorlatoknak a PÁRATLAN (IDŐ)HATÉKONYSÁGÁBAN hiszek! Igen, izzadni fogsz, igen fájni fog, de majd egy bizonyos idő után az eredmények kárpótolni fognak.

2, széleskörű tiszta élelmiszer és alapanyagismeret, főzéstechnika, alapanyag párosítások kitesztelése….nagy mennyiségű jó minőségű, összetett szénhidrátot megehetsz bátran, ha tisztában vagy azzal, mivel és hogyan tudod lassítani a felszívódását. Számomra is döbbenet volt megélni testközelből azt, hogy valahol már a képzések alatt, után is sejtettem, hogy micsoda manipuláció megy az élelmiszeriparban, egészséges életmód piacon, s a gyógyszerlobbi terén (amit többek között szerintem a 160 grammos szénhidrát diéta is elősegít, mert sokszor ezekhez remekül lehet hamar gyógyszert, inzulint párosítani, mert az emberek nem bírják tartani, pláne mondjuk egy 100 kg feletti ember, hogy is bírná….), de amikor az egészségesnek hirdetett szénhidrátcsökkentett, paleo, vegán, mindenmentes bolti cuccoktól az egekben van a cukrod, ég a gyomrod, rossz a közérzeted, sorra jönnek ki a pattanások rajtad….a valódi normális, tiszta alapanyagok kombinációjától pedig semmi bajod, amit a vércukormérő készülék is megerősít….ezt nevezem én gyakorlati úton történő tanulásnak:):):) Tudjátok sokszor ég és föld az, amit oktatnak, s mondjuk amit a valóságban a szervezeted produkál.

3, Hasnyálmirigyet, májműködést, pajzsmirigy funkciókat, agyalapi mirigy működését segítő speciális mély, kötőszöveti jóga technika alkalmazása, sok-sok nyújtás, a nyirokkeringés, vérkeringés maximális támogatására. Vérkeringés szállítja mindenhová a tápanyagokat (előző pontban, ha nincs jó tápanyag, gondolhatod mit szállít….), hozzá a légzéstechnika az oxigénfelvétel miatt nagyon fontos, sejtekhez így sokkal jobban eljut minden fontos dolog. Nyirokkeringés a felesleges anyagok elszállításáért felelős, melyet bizonyos jóga pózokkal szuper hatékonyan lehet működésre bírni, pláne ha megemelt folyadékbevitel, jó kis turmixok, smoothiek társulnak hozzá, amit szintén láttok az oldalamon. Szintén a nyirokfolyadék kivezetésével csökkenthető az ádáz narancsbőr, ami ilyenkor gyakorlatilag várandósság alatt fénykorát éli!!!! De jó hír, hogy igenis lehet jó nagy százalékban mérsékelni még ekkor is, szülés után pedig helyreállítani!

4, egy-egy ritka ünnepet, nyaralást leszámitva nem fogyasztok a természetes hormonrendszerem működését hosszútávon befolyásoló, a májamat, epémet megterhelő stimuláns anyagokat: KÁVÉ, ENERGIAITAL, ALKOHOL, ÉDESÍTŐS ÜDÍTŐK….KOFFEINES KÓLÁK…
Helyette egy speciális meditációs rutin, 10 óra előtti mély, pihentető alvás híve vagyok és a színtiszta, nagyobb mennyiségű víz, időnként bizonyos teakeverékek fogyasztásának kombinálásával táplálom a testem folyadékháztartását, cirkadiám és bioritmusát…..(még ha kevés is az alvás óraszáma, de ha minőségi és 10 előtt történik, hihetetlen hatásai vannak hosszútávon a vegetatív idegrendszeredre, amely valamennyi belső szervi funkciót – például epe ürítés, petefészek átjárhatóság, testhőmérséklet….- szabályoz) – szintén kommentben kirakom a tavalyi év legolvasottabb posztját, mely erről a meditációs technikáról szól és rengetegen érdeklődtetek felőle.

5, holisztikus terapeuta képzésen, amit jelenleg elkezdtem, a
képzésvezető közel 15 éves gyakorlati tapasztalatot szerző hölgytől, illetve a csoportunk többi tagjától (gyógytornász, jógapszichológus, manuálterapeuta, többféle természetgyógyász, nagy nagy betegségekből felépülők, védőnő….stb is van közöttük) tanultakat szívom magamba, bogarászom az esettanulmányokat és minden természetes praktikát azonnal be is építek a mindennapjaimba. Ennek köszönhetően 3 hét alatt csillag mentessé vált a legutóbbi vérképem, olyan kategóriáknál is, amire az orvosok (ha követitek a betegségeimet, tudjátok, hogy volt szerencsém egy jópárhoz eljutni……) évek óta nem tudtak semmi konkrétumot mondani, csak annyit, hogy genetikai…vagy éljen egészségesen……Ezeket is kiraktam már storyba, de majd idővel itt is közzéteszem.

6, folyamatosan a múlton, az egészségügyi kihívásokon kattogás és az önsajnálat helyett az önfejlesztést, folyamatosan a célokon dolgozást, jövőbeli ötleteken agyalást és a boldog jelen pillanatban élést választom, magamnak és a családomnak próbálok élni, s mindenféle negatív energetikájú embertől igyekszem elhatárolódni maximálisan. Elmondanám nektek, ez a lehető legnehezebb pont, nem a sport, nem a kaja és nem a fent felsoroltak.
Aki jó terapeutává akar válni, másokon akar segíteni, annak először saját magát kell 200%-ra felhozni, mert különben 3 kezelés után összeomlik. Kemény hivatás, de én a jövőben ezt szeretném, de még hosszú évek tanulása vár rám, amit én sok szeretettel és lelkesedéssel várok. Reméljük a gyerekek is partnerek lesznek benne, mert a férjem biztosan, neki nagyon tetszenek már most azok a dolgok, melyeket a képzésen tanulok és melyekről otthon szoktam mesélni neki, főleg, amikor este már aludna de én lelkesen csak mondom és mondom….Nők 

És ezt a képen látható jelenlegi végső 9. hónapos vidám bálnás formát:))) nem a szerencsének, nem a genetikának köszönhetem (bárcsak így lenne…..), hanem annak a brutál mennyiségű munkának, tanulásnak és végtelen kitartásnak, hogy képes vagyok 100-szor, 1000-szer újrakezdeni……………….. akkor is, ha senki sem hiszi el, hogy ez jó, ez működik vagy egyszerűen csak hangosan nevetnek a gondolataimon, vagy legyintenek….

Mindig magadat a legnehezebb legyőzni. Mindenkiben ott van egy szárnyaló, bármire képes, bármit megvalósítani képes tudatalatti én, s ott van az egó szintje, ami folyamatosan elbizonytalanít, lehúz, negatív spirálba taszít, azt suttogja, hogy ne csináld, ne merd, nem fog menni, nem fog sikerülni, aggódni, félni kell, nem teheted meg, nem engedheted meg, kudarc….ezek folyamatosan harcolnak bennünk egész életünk során.
Bármelyiket megerősítheted magadban, a választás a tiéd és a te felelősséged, melyen még tud formálni, befolyásolni a környezeted….de csak egy ideig, ameddig magadat meg nem edzed mind testi, lelki mind pedig szellemi szinten. Nehéz út, de minden egyes perce megéri!

Lassan a blog indulása óta megélt vendég tapasztalatok és saját eredmények kapcsán is óva intek mindenkit az 1000-1300 kalóriás drasztikus étrendektől és a heti több órás monoton, teljes izomzatot szinte lepucoló kardiózástól, vagy csak 1-1 valamire fókuszáló gépek, órák nagy számú látogatásától (spinning, taposó, elliptikus tréner, állandóan csak futás), a sok mű elelmiszertől, akár fehérje diéta néven akár szénhidrátcsökkentett, paleo, keto, mindenmentes neveken fut és a töménytelen kávétól, mivel a tápanyag és energiaszegény életviteltől kikészül a hormon rendszer, idegrendszer…..s a fáradtságot nem a gyökerénél kezeljük, hanem mesterséges stimulánsokkal erősítjük igazából, növeljük a stressz tényezőket, kikészítjük a teljes szervezetünket, melyet visszacsinálni nagyon kemény munka…… Ezek után sokszor egyenes út vezet a hormonzavarok, emésztőrendszer, nőgyógyászati gyulladások, peteérési problémák felé…. Szintén kommentben hasznos anyagok, cikkek, videók…

Minden információ a teljes #munkásságomról, #életutamról, gyógyulásaimról, végzettségeimről, vendégeimmel folytatott munkáimról, #sikerekről, #fogyásról, #táplálkozásról, #életmódváltásról, #holisztikus #gyógyításról, #jógáról, #hormonegyensúlyról, #fitnessről, #edzésről

www.babawellnessblog.hu